Köpvillkor

KONTAKTA OSS

  • Mail: Skicka till support@finamig.se. Vi garanterar svar inom 24 timmar under vardagar. Vid eventuell fördröjning kommer du att meddelas om det. Vill du ha rådgivning gällande produkter kontaktar du oss på hudterapeut@finamig.se.
  • Telefon: 0225-670 00

Finamig.se har all fakturahantering lagd hos Klarna AB. Har du frågor gällande faktura eller delbetalning ska du därför kontakta dem på telefon 08-120 120 00 eller info@klarna.com.

PRISER

Priserna som anges är alltid inklusive moms.

BESTÄLLA & BETALA

Beställa

Samtidigt som du slutfört din order i Klarna Checkout accepterar du villkoren om köp mellan dig och Finamig.se. Du får en orderbekräftelse skickad till den e-post adress du angivit vid slutförande av order. Skulle du upptäcka något fel, kontakta oss på e-post eller telefon.

Finamig.se förbehåller sig rätten att ändra eventuella felaktigheter i pris och leveranstid, samt annan information, i efterhand. Skulle detta ske kontaktar vi dig på angiven e-postadress med information och vidare tillvägagångssätt. Du ges då möjligheten att ändra eller annullera din order.

Finamig.se –

  • Ingår ej i avtal med personer som inte är myndiga, dvs. 18 år.
  • Förbehåller sig rätten att neka en order
  • Polisanmäler alla upptäckter av bedrägeriförsök och falska beställningar

Kortbetalning

Vi accepterar VISA och Mastercard.  Vi erbjuder 3D Secure och SecureCode, det innebär att du som konsument får verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren med hjälp av en kod. Det minskar risken för att ditt kort skulle kunna användas i bedrägligt syfte.

Klarna faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och du betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Du kan ladda ned dina fakturor från klarna.se
  • Du får möjlighet till delbetalning

Fakturan skickas ihop med din order och kredittiden för detta köp är 14 dagar. När du slutför ditt köp tas en kreditprövning på dig som ibland leder till att en kreditupplysning. Du får då en kopia av kreditupplysningen per post.

Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift. Avgiften är beroende av beloppet du handlat för men aldrig mer än 60 kr. Även 25 % i dröjsmålsränta tillkommer samt gällande referensränta. Skulle du därefter ändå inte betala går ditt ärende vidare till inkasso där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Vill du när du fått hem din faktura delbetala den istället, läs under Klarna Konto - Delbetalning.

*Inköpsmånaden är betalningsfri. Skulden inklusive uppläggningsavgiften delas sedan upp på ett antal lika stora månadsbetalningar.

Klarna konto – delbetalning

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en faktura, avsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalar från 50kr/mån eller 1/24 del av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu – betala i slutet av nästkommande månade
  • En aviavgift om 29 kr – oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

För kompletta villkor läs här

Standariserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

Internetbank – Swedbank, Handelsbanken, SEB eller Nordea

Väljer du det här betalsättet skickas du vidare till din internetbank där du loggar in som vanligt med din säkerhetsdosa. I samma stund som du godkänner betalningen dras summan av från ditt konto. När betalningen är genomförd skickas du tillbaka till FinaMig.se som bekräftar ditt köp.

ÅTERBETALNINGAR

När du gjort en retur som blivit godkänd och därefter valt återbetalning istället för ny/annan vara så sätts pengarna tillbaka på ditt kontokort eller bankkonto. Återbetalningen sker inom några dagar till det kontokort/bankkonto du gjorde betalning med.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 vardagar mellan 08.30 - 20.00 och helger 10.00 - 17.00.

LEVERANSINFORMATION

Hur lång tid tar det?

Vi packar din order inom 24 timmar och normal leveranstid är 1-3 vardagar. Vid fördröjning kommer du att meddelas om detta.

Vi levererar din order som paket via Posten. När din order har blivit levererad får du antingen en SMS-avisering eller en avisering i din brevlåda, då hämtar du ditt paket på närmaste utlämningsställe. Ibland levererar Posten din order direkt hem i brevlådan, det beror på paketets storlek.

Fraktkostnad

Hos Finamig.se har du alltid ett val när det gäller fraktkostnad. Du kan välja 0 kr och då betalar du ingen fraktkostnad. Eller så väljer du 19 kr, som då skänks till en välgörenhetsorganisation. Just nu skänker vi din fraktkostnad till Unicef.

ÅNGERRÄTT & RETURER

Öppet köp

Öppet köp gäller från den dagen ni mottagit paketet och sedan 14 dagar framåt. Du kan under dessa dagar skicka tillbaka dina beställda produkter för att byta mot en annan vara eller få dina pengar tillbaka. Detta sker såklart kostnadsfritt.

  • Du kan returnera dina produkter inom 14 dagar från att du mottagit paketet.
  • Produkterna ska ligga i obruten originalförpackning när de skickas tillbaka. Skulle de vara förstörda eller använda får du inte dina pengar tillbaka.

Returer

När du returnerar en vara sker återbetalning inom ett par dagar. För att din retur ska bli godkänd krävs det att varan ligger i obruten originalförpackning. Du får ej ha använt, förstört eller skadat produkten.

Du kommer att debiteras för de eventuella extra kostnader som uppkommer vid ej godkända returer.

Spara alltid din följesedel tills returen är avklarad.

Reklamation

Skulle dina varor vara skadade vid leverans är det ditt ansvar att kontakta oss och meddela det. Det ska ske via e-post till support@finamig.se. Ange ordernummer samt vilken/vilka varor det är som är skadade.

Om du upplever att du reagerar negativt på någon produkt som du har köpt hos Finamig.se och vill reklamera av den anledningen, kontakta oss via e-post på support@finamig.se eller telefon 0225-67000.

GARANTI

Finamig.se är auktoriserade återförsäljare av samtliga varumärken. Den garanti du har på produkten är den som tillverkaren har lämnat, Finamig.se lämnar inga ytterligare garantier.

Viktigt att veta är att även om det står innehållsförteckning på varje produkt så är den inte alltid komplett, det beror på att tillverkaren själv valt att endast visa huvudingredienserna. Är du känslig för vissa ämnen och känner dig osäker på en produkt, kontakta någon av våra hudvårdsterapeuter på hudterapeut@finamig.se för rådgivning.

SEKRETESS & SÄKERHET

Sekretess

Samtidigt som du registrerar dig som kund hos Finamig.se eller godkänner en beställning i Klarna Checkout så uppger du dina personuppgifter med namn, adress, e-post, telefonnummer och personnummer.

När detta är gjort betyder det att du har godkänt att vi lagrar och använder dina uppgifter. Vi kommer aldrig att dela dem med tredje part, med undantag från rättsliga ärenden.

COOKIES

Finamig.se använder sig av cookies.

En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker sparar i din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. 

COPYRIGHT

Copyright © 2016 Finamig.se

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar på sidan.